Tuesday, July 1, 2008

Bagaimana untuk menyembuhkan Penyakit Kencing Manis ?

Peringatan :

Artikel ini merupakan pengalaman peribadi dalam merawat Penyakit Kencing Manis dan dituju khas kepada individu yang berminat untuk menyembuhkan penyakit secara rawatan holistik atau alternatif.



Penyakit Kencing Manis atau Diabetes Mellitus merupakan sejenis penyakit yang kerap terjadi di kalangan mereka yang mengambil makanan berkarbohidrat tinggi dalam diet harian mereka.

Sebab berlaku penyakit :

Ianya berlaku akibat kegagalan tubuh kita untuk menghasilkan insulin dalam kuantiti yang mencukupi.

Mengapa ianya berlaku ?



Penyakit Kencing Manis berlaku apabila persekitaran sel-sel dalam badan kita menjadi terlalu berasid atau toksik. Akibatnya sel-sel mengalami kekurangan oksigen dan berlaku perubahan kepada struktur sel atau DNA sel tersebut, dan jika ini terjadi kepada sel-sel Beta yang terdapat di dalam Pankreas yang berfungsi untuk menghasilkan insulin. Keadaan persekitaran sel yang berasid ini juga menghasilkan Radikal Bebas (atau ion Oksigen bebas yang akan menyerang sel-sel dan seterusnya memusnahkan organ-organ tertentu dalam badan kita).



Formula yang terbukti berkesan untuk menurunkan paras gula dan meningkatkan semula fungsi pankreas :

1. Crystal Energy
2. Mega-H
3. Living Energy (Myung Power)
4. Higher Colloid (Colloidal Minerals)
5. Cogent dB
6. Chromium Picolinate atau GTF Chromium
7. Sun Chlorella




Bagi anda yang ingin mencubanya, anda harus mengambil kesemua (7) formula di atas untuk tempoh 6 bulan. Anda juga hendaklah mengawal pemakanan anda, dengan mengurangkan pengambilan makanan berkanji, bergula atau berkarbohidrat tinggi spt roti, nasi, kek, kuih muih, biskut, buahan manis spt durian, laici, cempedak atau nangka, rambutan atau mata kucing dsb. Banyakkan pengambilan sayuran hijau segar mentah, ulam spt pegaga, selom, ulam raja dsb.



Anda juga dikehendaki meminum air bersih beralkali (air + Crystal Energy) sekurang-kurangnya 10 gelas sehari kerana ia akan membantu meneutral asid dan toksik dalam badan anda. Crystal Energy mampu meningkatkan penyerapan mineral-mineral penting yang diperlukan untuk memulihkan fungsi pankreas.


Pengambilan Mega-H (2 - 4 kapsul sehari) juga akan meneutral asid dan Radikal Bebas dalam badan anda dengan berkesan. Dari kajian mendapati pengambilan Mega-H bersama Crystal Energy dapat membantu menurunkan paras gula darah kepada paras normal. Elakkan mengambilnya bersama-sama ubatan kencing manis. Jika anda mengambil ubatan kencing manis, jarakkan masa kepada sekurang-kurangnya 3 jam, bagi mengelakkan berlakunya kekurangan gula darah atau hipoglisemik.

Produk Cogent DB, GTF Chromium, THC Higher Colloid boleh diperolehi di mana-mana farmasi utama, manakala Sun Chlorella boleh didapati dari syarikat TJC Malaysia (alamat dan no telefon boleh dicari melalui google). Bagi produk Crystal Energy, Mega-H dan Myung Power (Living Energy), anda boleh menghubungi no. tel : 019-936 1498 untuk mendapatkan produk tersebut (kami sedang mencari pengedar-pengedar baru bagi kawasan anda).



Peluang Penyembuhan sepenuhnya (bagi mereka yang mengikuti rawatan menggunakan formula di atas) :

- Untuk kes di bawah 5 tahun : 60 - 90 %

- Untuk kes lebih dari 5 tahun : 20 - 40 %


Walaupun ada kes di mana pesakit tidak pulih dari penyakit kencing manis, namun kesemua pesakit mengalami penurunan paras glukos mencapai tahap normal. Pesakit ini disyorkan terus mengambil Mega-H dan Crystal Energy bagi memastikan paras glukos mereka terus terkawal walaupun tanpa pengambilan ubatan konvensional.

No comments: