Tuesday, July 22, 2008

Manafaat seks pada lelaki

Manafaat seks pada lelaki


Selain daripada memenuhi keperluan batin dan memuaskan nafsu, seks mempunyai banyak kelebihan untuk lelaki dalam menjalani kehidupan seharian.

Antaranya, seks dikatakan;

•Menguatkan sistem ketahanan tubuh badan dimana dengan adanya orgasma ia akan meningkatkan pengeluran sel-sel darah putih yang akan menentang kesakitan dan penyakit.

•Memperbaiki tubuh badan melalui regangan dan pergerakan yang terlibat ketika melakukan hubungan kelamin merupakan senaman untuk tubuh badan. la berkesan terutamanya pada otot-otot perut, paha dan punggung.

•Menurunkan berat badan kerana seks yang bertenaga adalah satu bentuk senaman yang hebat. Dalam satu sessi, kamu boleh membakar kira-kira 200 kalori, yang bersamaan 25 minit di atas Stairmaster, 45 minit berbasikal atau setengah jam berjoging.

•Membuat wajah berseri-seri dimana kehidupan seks yang hebat akan menjadikan kulit lebih cantik berbanding menggunakan sebarang losen atau ubat. Apabila rang yang kamu sayangi menyentuh dirimu, ia akan kelihatan di wajah. Anak mata kamu membesar dan rona merah kelihatan pada pipi kamu. Ini akan membuatkan wajah kamu kelihatan berseri-seri.


Zakar buaya ubati lemah syahwat


--------------------------------------------------------------------------------

Selain daripada Tongkat Ali, sup ekor, lintah dan pelbagai rawatan lagi untuk menaikkan syahwat lelaki. Kini zakar buaya juga digunakan. Menurut mereka yang pakar dalam bab-bab perubatan tradisional ini zakar buaya dikatakan mengubati pelbagai penyakit seperti lemah syahwat, darah tinggi, kencing manis, lemah jantung, lelah dan sengal-sengal tulang.


50 juta benih untuk jadi manusia!!

Tahukah kamu untuk menjadikan seorang manusia, si ayah perlu mengeluarkan 50 juta benih atau sperma ke dalam rahim si ibu. Di samping itu, ukuran sperma juga tidak sama. Sperma yang menghasilkan anak lelaki saiznya lebih kecil berbandina sperma yana menghasilkan anak perempuan. Sperma lelaki juga dikatakan lebih laju dan akan lebih cepat sampai ke destinasi serta menghasilkan anak lelaki.


Makanan laut tingkatkan kualiti sperma!!


Ingin tingkatkan kualiti sperma! Manjakan diri kamu dengan makanan laut seperti abalone, tiram dan karangan laut yang lain. Makanan laut dikatakan mengandungi mineral yang boleh meningkatkan kualiti sperma.


Celery tingkatkan keinginan seks


Celery atau dikenali di kalangan kita daun saderi dikatakan boleh membantu meningkatkan seks. Menurut seorang penulis buku masakan Sweden, C.E. Hagdahl daun saderi ini dipercayai boleh meningkatkan keinginan seks atau boleh merangsangkan dengan cepat. la lebih elok jika dimakan mentah. Celery dikatakan mengandungi hormon androsterone. Menurut pakar kajian, hormon ini dikeluarkan melalui peluh dan dikatakan boleh memikat perempuan.



10 sebab mengapa Lelaki memilih untuk terus membujang


1. Memang tiada bernafsu terhadap wanita.

2.Ada pengalaman pahit dalam bercinta. Mungkin ditinggalkan oleh kekasih.

3. Dilahirkan dalam keluarga yang porak peranda atau pernah melihat kekejaman ayah terhadap ibunya.

4-Terlalu mencintai seseorang dan apabila cinta tidak kesampaian, terus hilang selera untuk berkahwin.

5-Takut tak bahagia apabila berkahwin nanti.

6. Tidak mempercayai golongan wanita.

7. Merasakan lebih bebas dan selesa hidup seorang diri.

8-Terlalu sibuk dengan pelajaran atau kerjaya.

9.Takut tidak boleh perform sebagai suami dan takut mendapat anak cacat atau tidak cemerlang sebagaimana dirinya.

10. Menulahkan pihak lain. Misalnya, "Sebab engkau tak kahwin dengan aku, sampai bila-bila aku tak kahwin. Padan muka engkau." (Sepatutnya padan muka aku!)


Seks boleh sembuhkan penyakit lelah


Seorang doktor di sebuah hospital persendirian berasa bingung kerana seorang pesakitnya sudah berulangkali datang untuk mendapatkan rawatan bagi masalah yang sama, iaitu masalah lelah. Biarpun telah diberikan pelbagai jenis ubat dan terapi, keadaan si pesakit tetap sama. Suatu hari si pesakit telah melakukan hubungan intim dengan pasangannya dan mencapai orgasme. Sama ada anda mahu percaya atau tidak, penyakit lelah yang dideritai terus hilang dan tidak pernah berulang lagi. Contoh di atas hanyalah satu daripada sekian banyak manfaat seks kepada kesihatan. Hubungan seks yang menyenangkan itu menyihatkan memang sudah ramai yang tahu, tetapi tahukah anda bahawa hubungan intim juga boleh menyembuhkan penyakit? Misalnya melancarkan peredaran darah, membaiki fungsi buah pinggang, menghilangkan ketegangan, melangsingkan tubuh badan, menguatkan otot-otot paha dan banyak lagi.


Lelaki juga boleh dingin seks

Tindak balas seksual bagi lelaki nampaknya menurun apabila meningkatnya umur seseorang lelaki itu. Semasa remaja, sistem saraf seksual lelaki amat mudah terangsang, hal-hal yang kecil boleh menyebabkan zakar menegang. Apabila lelaki bertambah dewasa mekanisme ketegangan kurang terangsang, ini disebabkan oleh beberapa faktor. Untuk membolehkan lelaki bertindak balas kepada seks dengan baik, syarat-syaratnya adalah seperti berikut:

* Tidak terlalu letih. Kalau terlalu letih, nafsu untuk melakukan hubugan seks akan terbantut. Oleh itu untuk mendapatkan kenikmatan dalam hubungan seks, pastikan tubuh berada dalam keadaan relaks.

* Tidak wujud ketidakselesaan fizikal yang berat seperti rasa bersalah, kecewa, marah, risau atau fikiran kacau atau rasa rendah diri.

* Emosi tidak terganggu seperti wujudnya rasa bersalah, kecewa, marah, risau atau fikiran kacau atau rasa rendah diri.

* Wujudnya dorongan atau minat untuk melakukan seks. Sepatutnya lelaki bergantung kepada perasaan sendiri, bukan kepada situasi. Jika isteri mahu jimak dan suami tidak bersedia, suami boleh membantu isteri untuk inzal dengan cara selain daripada jimak

* Lelaki yang ingin melakukan hubungan seks perlu berminat untuk melakukannya serta tertarik dengan pasangannya.

* Sebagai lelaki, tidak sepatutnya wujud perasaan risau mengenai betapa baguskah mereka ketika di ranjang dan sepatutnya tidak memikirkan apakah perasaan isteri mengenai dirinya dalam jimak.

* Sebelum melakukan hubungan intim, pastikan tidak wujud tekanan dalam perhubungan tersebut . Sebagai contoh, wujudnya perselisihan antara suami dan isteri.

* Semasa di usia tua, lelaki perlu lebih banyak rang-sangan fizikal terhadap zakar. Oleh itu, sebelum memulakan hubungan seks, rangsangan mental dan fizikal perlu dilakukan lebih kerap dan bersungguh-sungguh.

* Di samping itu, keadaan persekitaran fizikal yang baik seperti tiada gangguan, tidak diketahui atau di dengari oleh orang yang berhampiran, tiada gangguan telefon, atau cuaca tidak terlalu panas atau sejuk.

* Tidak minum arak atau mengambil dadah. Lelaki yang mempunyai masalah zakar tidak tegang perlu menjauhi arak dan dadah.


Lelaki juga bimbang masalah imej tubuh mereka!


BUKAN hanya wanita sahaja yang bimbang tentang penampilan dirinya sebaliknya golongan lelaki juga tidak terlepas daripada memikirkan tentang penampilan diri mereka terutama di hadapan pasangan masing-masing.

Menurut Penyunting Jumal Perubatan British, David Castle, rasa malu yang menebal menyebabkan golongan lelaki enggan berbincang secara terbuka mengenai masalah mereka.

Kita tahu bahawa wanita seringkali bimbang tentang saiz buah dadanya yang kononnya dianggap kecil, punggung yang agak lebar, selulit pada perut, paha dan garis-garis kedutan pada wajah. Lelaki juga menghadapi masalah yang sama dengan wanita iaitu sering tidak puas hati dengan penampilan tubuh mereka. Ada saja yang tidak kena. Tapi, tahukah anda bahawa masalah imej tubuh ini sebenamya lebih serius di kalangan lelaki. la dikenali sebagai gangguan dysmorphic.

Biasanya masalah yang menjadi kebimbangan golongan "gagah perkasa' ialah masalah tentang penampilan diri seperti jerawat dan parut, masalah keguguran rambut dan botak serta alat kelamin mereka.

Walaupun masalah ini tidak terlalu serius namun ia sedikit sebanyak membuatkan mereka sedikit tertekan dan ada juga golongan lelaki yang tidak dapat menjalani rutin seharian dengan normal. Hingga kini tidak dapat diketahui apakah punca masalah ini melanda golongan lelaki. Mungkin faktor psikologi, genetik dan tekanan sosial menjadikan mereka berfikiran begitu.



Kopi boleh mengaktifkan sperma



Selain daripada mencegah mengantuk, kandungan kafein dalam kopi juga boleh menpercepatkan gerak sperma. Hasil penyelidikan menunjukkan kafein yang dititiskan ke sperma secara ein vitroi iaitu di luar tubuh, mampu mendorong dava gerak, kecepatan dan kemampuan penetrasi sperma.
Daripada sperma normal yang berjumlah lebih kurang 20 juta/ml, tidak semua mampu memancut laju ke sasaran ovium iaitu sel telur. Hanya 50 peratus yang berhasil mencapai sasaran dengan kecepatan 40 mikrometer sesaat. Pada lelaki mandul, sperma tidak aktif yang berjumlah lebih daripada 50 peratus umumnya 'tidur', malas atau tidak berupaya untuk mencapai sasaran. Sperma yang lemah ini perlu dikejutkan supaya aktif kembali dan boleh berfungsi.

Dalam satu kajian yang dibuat, dengan menitiskan kafein sebanyak 6 milimolar pada cairan sperma secara langsung menjadikan sperma yang malas itu menjadi aktif. la meningkat daripada hanya 45.5 peratus kepada 59.5 peratus. Keaktifan juga bertambah. Kecepatan naik dari 41.2 mikrometer sesaat menjadi 43.3 mikrometer sesaat. Sebelum kafein dititiskan, jumlah sperma yang mampu menembusi gel acrylmaide sejauh 4 sm hanya 41 peratus. Setelah kafein dititiskan meningkat menjadi 55.9 peratus.

Kecepatan gerak sperma dan juga kemampuan penetrasinya sangat penting dalam proses pembuahan. Walaupun dari kajian tersebut mengatakan kafein itu elok, tapi berpada-padalah dalam pengambilannya. Ini kerana kafein tidak elok untuk penghidap migrain.