Thursday, July 17, 2008

Lelaki / Suami Terhebat Dambaan Wanita

Pertanyaan yang sering dikeluh dan tidak pernah menemui titik noktahnya akan hal ini iaitu membangkitkan kembali ghairah asmara anda.

Banyak pasangan yang baru menikah mengebu-ngebu dengan hal yang satu ini.Tetapi setelah perkawinan berlangsung lama kadang-kadang kehidupan seksual suami dan isteri mengalami kemunduran atau tidak bergairah lagi dengan pasangannya masing-masing.Tidak semua suami isteri mengalaminya.Ada tips-tips untuk membangkitkan kembali api cinta anda pada pasangan tercinta.

Tetapi sebelum itu sedikit pandangan pada luahan rasa ‘Arduka’ yang menyatakan isterinya sering tidak puas ketika ‘make love’bersamanya.

Kepuasan yang dirasakan pasangan suami isteri saat bersenggama dipengaruhi oleh beberapa faktor :

Pertama: Keinginan untuk melakukan senggama.

Kedua: Keadaan kesihatan badan seperti sakit, penat,atau letih serta kesibukan kerja, kurang tidur, banyak berfikir tentang hal-hal yang mengganggu konsentrasi untuk melakukan senggama.

Ketiga: Suasana tempat melakukan senggama yang kurang nyaman seperti banyak orang termasuk gangguan anak-anak.

Keempat: Tingkah laku suami yang terlalu egois dan kurang sabar.

Terakhir: Suami tidak melakukan rangsangan-rangsangan untuk menimbulkan perasaan seksual dengan mempergunakan alat-alat Bantu seperti minyak wangi dan cumbuan dari suami.

Oleh itu adalah disarankan agar anda mengikuti langkah-langkah berikut.

Langkah utama :

Ciuman kadang-kadang dianggap remeh oleh pasangan.Padahal dengan ciuman anda dapat membangkitkan ghairah anda kembali pada pasangan anda.

Langkah kedua:

Bercumbu-cumbuan satu sama lain.bercumbuan sebenarnya dapat membangkitkan gairah seks. Cumbuan dapat menyalurkan rasa berahi atau ghairah keluar tubuh, merangsang suatu emosi yang dahsyat. Wow siapa yang dapat menahannya? Cubalah melakukan cumbuan sekarang! tetapi pada yang sudah ‘SAH’ikatannya.

Langkah ketiga:

(pada pasangan yang sering berjauhan atau week end couple) tetapi pada pasangan yang sering bersama jika diusahakan begini ianya amat bagus sekali.

Kirimkanlah tulisan-tulisan yang seksi kepada pasangan anda.Tampalkan pada tempat-tempat tidak terduga oleh dia dan anda yakin pasangan anda dapat menemukannya misalnya letakkan di cermin, di kertas kerja pasangan anda.Kirimkan pada melalui email atau SMS .Lakarkan juga coretan yang memuji serta ucapan romantis anda padanya Anda akan melihat hasil yang menggembirakan.

Seringlah kirimkan kad ucapan indah buatnya tentu sekali pasangan anda berbunga riang seraya dengan perasaan yang tidak tertahan lagi ingin menemui anda..

Langkah keempat:

Cubalah lakukan posisi baru dalam melakukan asmara merupakan kunci perangsangan.Kebanyakan lelaki menyukai posisi wanita berada di atas,jadi sebagai wanita,anda dapat mencubanya.

Langkah kelima:

Godalah pasangan anda.Menggoda pasangan merupakan kesukaan para wanita, namun tidak begitu dengan lelaki. Anda dapat mencuba menggoda pasangan anda misalnya dengan menggelitiknya sampai tidak dapat menahannya.Kemudian hentikan, tunggu dan mulailah lagi.

Kenali bahagian berahi

Bagi wanitaorgan seks bermoal dari faraj,labia (bibir kemaluan).Sebenarnya bukan itu sahaja,ada lagi daerah lain iaitu bahagian belakang bermula dari pinggang hingga ke punggung.Keistimewaan daerah ini ialah kepekaan menerima rangsangan ghairah. Makin dekat dengan daerah faraj semakin pekalah daerah itu.

Daerah lain yang peka rangsangan ghairah ialah daerah berbentuk V didada yang dibentuk oleh kedua-dua puting dan kedua-dua payudara.

Ramai wanita mengeluh mereka tidak dapat mencapai kemuncak dengan posisi lelaki berada diatas badan wanita.

Sentuhan pada mulut dan usap jari tangannya dan boleh juga cuba posisi wanita diatas .

Bagi Lelaki

Wilayah peka lelaki hampir sama dengan wanita. Hanya,daerah lelaki bahagian perut dan punggung tidak terlalu peka jika dibandingkan wanita. Ghairah lelaki yang utama ialah di zakar dan telurnya.Bagi lelaki,payudara dan puting juga daerah yang membatu membangkitkan ghairah.

4- Segar tubuh sentiasa segar dan wangi

Berikan dan lumurilah tubuh dengan aroma wangian yang digemari agar menambahkan lagi rangsangan berahi anda.

Lakukankanlah gerakkan ini kerana ia akan menyuntik emosi anda emosi ini adalah dari otak maka apabila pemikiran sihat ia akan melahirkan rasa ghairah untuk berhubungan badan.
Agar perasaan ghairah suami isteri tetap terpelihara ,ada banyak hal -hal kecil dan dianggap remeh .Anda renungkan kembali detik -detik indah yang pernah dilalui.Kemudian renungkan semula detik terakhir perkara itu dialami atau dinikmati, jika ternyata detik- detik indah itu tidak dapat lagi dibayangkan , maknanya perasaan ghairah anda terhadap pasangan bukan saja telah menurun tapi mungkin telah hilang sama sekali!

Perkara di atas perlu diperhatikan agar seorang isteri menikmati senggama yang dilakukan seperti apa yang anda harapkan. Dan tentang hormon sebagai penyebab kurangnya atau tidak timbulnya keinginan untuk bersenggama,biasanya terjadi pada yang telah berusia.
Ramai lelaki yang berasa rendah diri dan mengalami gangguan perasaan apabila mendapati diri mereka lemah tenaga batin. EJAKULASI adalah satu proses semulajadi bagi kaum lelaki di mana air mani terpancut keluar dari zakar hasil daripada tindak balas rangsangan atau stimulasi kepada zakar.

Bagaimanapun proses tersebut boleh dikawal untuk menyesuaikan keadaan dan ini hanya boleh dicapai dengan usaha sendiri serta dengan kerjasama isteri.

Pertanyaan yang paling banyak dilontarkan oleh lelaki adalah mengenai berapa sebenarnya ukuran penis/zakar yang normal. Anda perlu tahu bahwa masalah ukuran penis bukan menjadi tolok ukur kemampuan seks Anda.

Ukuran zakar tidak terlalu berperanan dalam hubungan seksual karena yang banyak berperan adalah faktor psikis dan kualiti ereksi.Jadi tidak perlu terlalu kerisauan untuk memperbesar ukuran penis dengan segala cara yang tidak jelas terbukti keberhasilannya,untuk mencapai kepuasan dalam hubungan seksual.

Anda tahu bahawa ukuran ideal zakar orang Asia adalah 8.5 cm sampai dengan 13 cm. Tapi diingatkan sekali lagi ukuran bukan jaminan kepuasan seks lelaki.

Banyak faktor yang menyebabkan kelemahan ini seperti makanan tidak seimbang,stress, kurang bersenam, kualiti kehidupan yang rendah, merokok dan kegunaan alkohol, kurang stamina, kurang tidur dan kesihatan yang lemah.

Jadi kepada lelaki yang mengalami masalah ejakulasi sama ada cepat keluar air mani, pancutan air mani pramatang atau lambat keluar air mani,masalah ini boleh diatasi tetapi lelaki tersebut dan isterinya perlu bersabar dan berusaha untuk mengatasi masalah ini.

No comments: