Wednesday, July 2, 2008

Apakah akan berlaku bencana alam yang amat dahsyat bermula dari 2012 hingga 2015 nanti ?





Kalau difikir pasal kiamat, rasanya semua tanda-tanda yang Rasulullah s.a.w bagitau kepada para sahabat semuanya dah ada, cuma yang belum ada hanya beberapa sahaja lagi. Antaranya yang masih blum ader :

1. Keluarnya Dajjal al Masikh
2. Munculnya Imam Muhammad bin Abdullah al-Mahdi
3. Turunnya Nabi Isa a.s
4. Keluarnya Dabbatul Arb dari dalam bumi
5. Terbitnya matahari dari barat

Sebenarnya saya nak ulas yang terakhir iaitu "Terbitnya Matahari dari barat" !

Yer, mungkin ianya akan berlaku dalam masa beberapa tahun saja lagi ! Mungkin ! Tapi apa alasannya ? Biasanya bumi berputar dari Barat ke Timur. Dari data yang diperolehi oleh pakar-pakar astronomi, sebuah planet dalam keluarga matahari, yang baru ditemui pada tahun 1984 lalu, membuat pusingan orbit lengkap bagi tempoh 3,600 tahun. Dan dari kajian astronomi juga diperolehi maklumat bahawa pada 21hb Disember 2012, ianya akan merentasi orbit bumi atau pun berada bersebelahan dengan planet bumi. Bahkan kita akan dapat 2 buah matahari pada siang hari !




Saiznya didapati hampir sama atau lebih besar sedikit daripada saiz planet Jupiter atau Musytari iaitu planet yang terbesar dalam keluarga matahari yang kita ketahui sebelum ini.


Planet Nibiru



Jadi, apakah kesannya kepada bumi apabila planet berada bersebelahan bumi hanya dalam jarak tak sampai 5 juta km sahaja dari bumi ? Bagaimanakah kesan gravitinya ke atas planet bumi ? Sedangkan graviti bulan yang jauh lebih kecil boleh menyebabkan laut pasang semasa bulan mengambang.



Kesannya tentu sekali lebih hebat atau dahsyat !! Bagaimanakah keadaan laut ketika itu ? dan bagaimana pun kerak bumi ketika itu ? bagaimana pula dengan gunung berapi, cuaca dan sebagainya.

No comments: