Saturday, July 5, 2008

Wanita, Payu Dara dan Seks

Membelai Buah Dada Wanita

Ramai wanita yang mahu buah dada yang cantik dan tegang. Namun begitu, perincian apa yang cantik dan macam mana yang tegang adalah tidak nyata. Setiap wanita perlu tahu, buah dada adalah berbeza bagi setiap wanita, daripada segi saiz, bentuk, warna dan ketegangan. Hanya kerana melihat gambar seorang model iklan dengan buah dada yang cantik, seseorang wanita mahu menurutnya.




Buah dada anda adalah sesuai dan sempurna untuk diri anda. Terima buah dada anda, jaga dan belai buah dada itu sebaiknya.

Perkara paling utama adalah memakai coli yang bersesuaian dengan bentuk dan saiz buat dada. Jangan memakai coli yang saiz terlalu kecil, ini akan membuat anda tidak selesa. Apabila memakai coli yang kecil dan dada dirasakan seperti terkeluar, maka saiz itu adalah kecil.

Juga jangan terlalu besar sehingga buah dada tidak masuk dengan kemas dalam coli, ia juga menimbulkan rasa tidak selesa.

Bahagian tengah coli, penyambung antara dua mangkuk coli, apabila dipakai sepatutnya selasa berada pada atas tulang dada.. Cuba tarik nafas dalam-dalam sewaktu mencuba coli yang baru. Apabila anda memakai coli sepatut rasa seperti buah dada dipegang kemas dan apabila nafas ditarik pegangan itu tidak sepatutnya membuat anda rasa tidak selesa, kemas tetapi tidak terlalu ketat.

Untuk memastikan coli ada sesuai. Sewaktu mencuba, Lakukan juga aktiviti yang biasa dilakukan, seperti menghayunkan tangan, melompat-lompat kecil, berlari-lari anak atau jika coli itu digunakan untuk senaman atau sukan, lakukan gerakan sukan yang anda ingin lakukan. Ia sepatutnya selesa dipakai dan kedua-dua buah dada kurang pergerakan sebab ia dipegang kemas oleh coli yang dicuba.

Buah dada perlu diperiksa untuk melihat sebarang perubahan. Kanser buah dada adalah pembunuh nombor satu wanita di Malaysia.

Pengesanan awal dapat memberikan wanita peluang yang lebih besar untuk pulih.

Lakukan pemeriksaan dua atau tiga hari selepas berhenti haid setiap bulan. Lakukan pemeriksaan didepan cermin untuk melihat tanda-tanda perubahan seperti

- Ketulan pada dada dan bawah ketiak
- Sebarang perubahan daripada segi bentuk dan saiz
- Bengkak, kemerahan, perubahan warna kulit dan rasa panas
- Puting masuk ke dalam
- Rasa sakit yang tidak berkait dengan datang bulan
- Keluar darah atau lendir bukan susu pada puting

Cara pemeriksaan buah dada yang betul perlu dipelajari. Dapatkan nasihat doktor atau hadiri kelas khusus untuk pemeriksaan buah dada sendiri. Anda boleh hubungi Persatuan Kebajikan Barah Buah Dada di 03-79492093

Jika ada sebarang perubahan, dapatkan pemeriksaan doktor. Walaupun ia mungkin bukan petanda penyakit, namun setiap perubahan adalah penting. Pengesanan dan rawatan awal dapat memberikan peluang yang besar untuk pulih dan menyelamatkan nyawa. Jangan malu mendapatkan kepastian doktor.

Permakanan yang sihat dan sesuai boleh membuat tisu buah dada sentiasa sihat.

Antaranya adalah isoflavones seperti genistein, Gamma Linolenic Acid (GLA), Indole-3-Carbinol, broccoli untuk sulforaphanes, gotu kola, saw palmetto dan lycopene.

Kacang soya adalah antara makanan yang mengandungi genistein. Genistein daripada kacang soya mempunyai bentuk kimia yang menyerupai hormon estrogen. Ini dapat membantu dalam mengimbangi dan mengawal kadar estrogen dalam badan wanita. Semakin wanita berusia semakin menurun pengeluaran hormon estrogen. Amalan permakanan daripada produk kacang soya dapat membantu dalam mengurangkan kesan kekurangan estrogen ini.

Gamma Linolenic Acid (GLA) membantu dalam mengimbangi aktiviti prolactin. Prolactin adalah bertujuan untuk menghasilkan hormon prostaglandin PGE, hormon membantu dalam perseimbangan dan fungsi biologi badan.

GLA seperti daripada Evening Primrose Oil (EPO) turut membantu dalam mengatasi masalah Premenstrual Syndrome (PMS). Penghasilan prostaglandin memerlukan kumpulan vitamin B lengkap, vitamin C, zink dan mangnesium. Malah dicadangkan mengambil multivitamin dan mineral lengkap bagi mendapat tahap kesihatan yang baik.

Indole-3-Carbinol satu lagi bahan yang dijangkakan dapat membantu kesihatan tisu buah dada melalui kemampuannya membantu proses metabolisma hormon estrogen. Bahan ini terdapat dalam sayur-sayuran jenis "cruciferous" seperti brakoli, kobis, cauliflower dan "bruseels sprouts". Sayur-sayur ini turut mengandungi sulforaphanes yang telah dikenal pasti memberikan kesan positif kepada tisu buah dada.

Lycopene adalah carotenoid yang boleh didapati didalam tomato dan produk berasas tomato. Carotenoid adalah antioxidant yang penting. Lycopene didapati adalah lebih efektif sebagai antioxidant berbanding beta carotene dan alpha tocopherol. Wujudnya antioxidant adalah penting sebagai perlindung sel-sel daripada tindakan oxidant oksigen. Ia umpama cat pada besi supaya besi tidak berkarat.

Gotu kola adalah untuk membantu melancarkan edaran darah dalam badan. Edaran darah yang lancar membantu dalam membentuk tisu-tisu badan yang sihat.

Pelbagaikan pengambilan buah-buahan dan sayur-sayuran. Amalkan pengambilan lima hidangan satu hari sama ada buah-buahan atau sayur-sayuran atau campuran kedua-duanya. Satu hidangan adalah sebesar tapak tangan sendiri. Buah-buahan dan sayur-sayuran mengandungi khasiat yang tidak dapat dibotolkan. Ia dapat membantu badan membentuk tisu-tisu badan yang sihat dan melindungi sel-sel daripada berkembang kepada sel-sel yang boleh menjadi kanser.

Bagi wanita, amalkan permakanan yang berasaskan soya. Semakin kerapkan pengambilan soya apabila usia semakin bertambah. Pengambilan kacang soya adalah pada kadar 40 ke 80mg sehari.

Begitu juga pengambilan EPO. Dapatkan EPO dalam bentuk pil agar ia mudah dimakan setiap hari. Jadikan tomato dan brakoli atau sayuran berkaitan dalam hidangan makanan harian.

Bagi wanita yang mahukan buah dada yang menarik dan sentiasa sihat, menjaga kesihatan badan adalah penting. bersenamlah kerana membantu dalam melancarkan edaran darah beroksigen. Kurangkan makanan yang mengandungi lemak yang tidak sihat. Kurangkan pengambilan gula dan garam, kurangkan minuman berkaffeine seperti kopi, amalkan makan sayur-sayuran dan fiber.

Petua untuk suami isteri. Jika berkesempatan, pancutlah air mani pada dada wanita. Air mani itu kemudiannya disapu seluruh kedua-dua buah dada dalam pusingan jam. pastikan ia disapu rata. Tunggu ia kering sebelum membersihkan ia dengan air. Petua ini dikatakan dapat menegangkan buat dada wanita.


A Woman's Right to Larger Breasts


If you want to enhance your breasts without the costs and risks of surgery, you should know about natural breast enlargement options. There are plenty of horror stories about women w/ surgery gone wrong, breasts pointing in different directions. Natural Breast Enlargement is an all-natural breast augmentation supplement shown safe and effective in gradually enhancing the size and shape of your breasts. Surgery always involves risks, for example infection, bleeding, or implant failure.

Most women prefer the idea of natural breast enlargement pills as opposed to plastic surgery. Studies by groups of researches and scientists have also shown that natural breast enlargement supplements help to maintain female hormonal balance. Modern techniques of breast enhancement are carefully performed to minimize risks but cannot guarantee a perfect result every time. A common misconception about natural breast enhancement is that it will only take weeks or a few months to gain results such as 1-2 cup sizes. This quite simply, is not the case most often since most women who do see success in naturally increasing their breast size do not see considerable results for anywhere from 6-12 months. Also, it is important that the right product is chosen. Some women may respond to one product or method, while other women may not respond at all. Since everyone's body and chemical makeup is so diverse, it is nearly impossible to guarantee one single product will work the same on everyone.

Specific exercises can help tone the muscles around your breasts. Stronger muscles give your breasts better support which in turn gives them a firmer appearance. Press-ups are very good for this. Another great exercise is where you put your hands together as if you are going to pray, making sure your elbows are at 90? angles and you push hard for 10 seconds. Repeat 5 times.

Next time you are down the gym ask an instructor to recommend some exercises for you; and if you can't make the gym then look up 'breast-firming exercises' on Google. You can do these exercises at home - you don't need equipment. You could also do exercises that help improve posture. Standing tall and walking correctly will not only make you look slimmer, but will also make your breasts appear more pert as opposed to looking droopy when you are hunched over.

More information and reviews about breast enhancement can be found here. As well as free breast pills and samples from leading companies.

Mengurut Payu Dara Buah Dada

Urutan payu dara atau buah dada boleh mendatangkan banyak manfaat kepada wanita. Urutan yang bersesuaian bukan setakat menjadi rangsangan dalam hubungan seksual malah ia boleh menjaga dan membentuk buah dada perempuan agar sentiasa tegang dan kenyal.

Kebersihan perlu dijaga, pastikan tangan dicuci bersih urutan buah dada atau payu dara ini dilakukan.

Persediaan Sebelum Hubungan Seks

Tahukan anda organ seks yang paling utama adalah ... ? Bacalah untuk jawapan yang mungkin memeranjatkan anda.

Hubungan seksual perlukan jalan hubungan yang baik. Tubuh badan merupakan jalan penghubungnya. Tubuh badan lelaki dan wanita, perlu dalam keadaan bersih dan dengan disertakan dengan wangian yang sesuai agar hubungan seks yang dilakukan adalah bermakna dan boleh mencapai kepuasannya.

Hubungan seks boleh menjadi hambar apabila ada haruman yang kurang menyenangkan malah boleh terbantut hanya kerana bau datang daripada bau mulut.

Bersihkan gigi dan lidah selalu. Bukan setakat hanya untuk bersama malah setiap hari pagi dan malam agar kebersihan sentiasa dijaga. Digalakan anda menggunakan pengkumur mulut anti bakteria supaya dapat membasmi bau busuk mulut disebabkan bakteria pada gigi dan lidah. Kumur mulut dan kumur tekak selepas menggosok gigi.

Selain kebaikan kepada gigi dan hilangkan bau mulut, ia dapat membantu dalam mengurangkan masalah lain kepada anda yang suka mencium bahagian kelamin, zakar dan faraj, pasangan malah ia memberikan keselesaan kepada pasangan dan keyakinannya tentang kebersihan.

Lidah juga perlu diberus dengan lembut dan ia perlu dilakukan selepas memberus gigi. Berus gigi boleh digunakan untuk membersihkan lidah. Gosok lidah dengan berus gigi perlahan-lahan. Sedaya-upaya untuk capai bahagian dipangkal tekak. Kemungkinan besar akan rasa loya, jangan paksa, cuba setakat yang mampu. Yang penting ada usaha memberus lidah itu.

Tujuan memberus lidah adalah untuk membuang sisa makanan yang terlekat di lidah. Walaupun halus atau tidak kelihatan namun ia sudah cukup untuk bakteria punca bau nafas membiak.

Adakala mereka yang mempunyai nafas yang berbau dan tidak menyedarinya. Pasangan anda mungkin tidak memberitahu anda bertujuan untuk menjaga hati, namun adalah penting untuk anda bertanya sendiri dan mengetahuinya. Jika usaha penjagaan diatas masih tidak dapat membuang bau nafas, jumpalah doktor.

Amalkan pemeriksaan gigi dengan doktor gigi dua kali setahun. Gigi yang berlubang boleh membuat nafas berbau kerana sisa makanan yang terlekat didalam lubang gigi tidak dapat ditanggalkan dengan hanya memberus.

Begitu juga anda yang mempunyai bau badan yang kuat. Tanyalah pasangan anda untuk sebarang ketidak keselesaan. Gunakan sabun yang berubat atau anti bakteria seperti dettol. Jika masih berpanjangan sila jumpa doktor.

Apa yang ditulis diatas bukan hanya sekadar nasihat kebersihan. Organ paling utama dalam hubungan seks bukannya organ kelamin tetapi otak atau permikiran. Permikiran yang tenang dan selesa akan memberikan hubungan seks yang baik. Bau busuk dan ketidak selesaan hanya memadam api gairah dan kehendak mana-mana pasangan. Semua itu berpunca dari permikiran.

Bau yang harum, wangi, kulit yang bersih dan persediaan menjaga kebersihan mampu membuat pemikiran berfikiran lebih jauh dan seksi, malah menjadi gairah. Gairah yang dibangkit dengan perlahan dan semula jadi akan menghasilkan labido yang hebat. Selalu beringat, organ yang penting dalam hubungan seks adalah otak. Membangkitkan gairah otak perlukan cara yang lebih praktikal dan nyata.

Kini dipasaran terdapat pelbagai pembersih luar faraj wanita. Wanita kini menyedari kepentingan membersihkan bahagian luar faraj. Selain menghilang bau yang tidak menyenangkan daripada faraj, ia akan memberikan keselesaan kepada pasangan untuk mencium bahagian sulit wanita, perkara yang yang hebat untuk wanita tetapi jarang dilakukan oleh lelaki kerana masalah bau. Tentu wanita akan dicium dengan lebih gairah jika bahagian kelaminnya bersih. Tentunya wanita akan lebih puas sekiranya kelentitnya dijilat dengan lidah.

Sekira wanita mahu bahagian kelentit dijilat sehingga orgasm maka jagalah kebersihan luar faraj.

Tetapi harus diingatkan pilih pencuci yang bersesuaian dan untuk bahagian luar faraj sahaja. Para doktor ada yang tidak bersetuju dengan penggunaan pencuci dalaman faraj wanita atau dipanggil doch. Cucian dalaman dipercayai akan mengganggu keadaan semula jadi dalaman faraj wanita yang mengandungi yis dan bakteria baik. Tugas yis dan bakteria baik ini melindungi faraj daripada bakteria jahat punca keputihan dan bau kurang menyenangkan.

Untuk penjagaan dalaman, permakanan yang seimbang dan sihat itu penting. Yogurt dikatakan dapat memberikan keseimbangan dalam faraj wanita. Yogurt yang dimakan sebanyak dua bekas 200ml setiap hari mampu mengatasi masalah keputihan. Kini terdapat pelbagai produk yogurt dipasaran. Selain untuk kesihatan dalam faraj ia juga kaya dengan kalsium untuk kekuatan tulang. Amalkan makan yogurt dua ke tiga minggu untuk mengetahui kesannya.

Pengambilan EPO atau GLA sebagai makanan tambahan turut sesuaian untuk kesihatan seksual wanita. Pengambilan EPO dan GLA dikatakan dapat mengurangkan kesakitan PMS dan menjadikan edaran haid lebih tetap.

Lelaki sepatutnya menjaga kebersihan zakar terutama batang zakar kerana ia yang akan memasuki faraj wanita. Batang zakar yang bersih akan memastikan faraj wanita tidak dijangkiti dengan bakteria atau unsur yang tidak sihat. Walaupun tiada produk khusus untuk cucian zakar, produk cucian wanita masih boleh digunakan. Sabun anti bakteria seperti dettol juga sesuai untuk memberikan tahap kebersihan yang diperlukan sebelum hubungan seks.

Yang paling penting, jangkitan akibat virus HPV merupakan punca utama kanser pangkal rahim. Kebersihan batang zakar dan faraj perlu dijaga.

Beritahulah Tentang Kanser Pangkal Rahim

Kebersihan faktor penting dalam menyakinkan kemampuan memberikan seks yang terbaik. Ingat ya, organ seks yang penting bukan zakar atau faraj tetapi otak yang membawa ke pemikiran yang seksi dan gairah.

Semua difikiran. Selepas persediaan bermulalah permainan memanaskan berahi seks.

Urutan perlu dilakukan dengan minyak atau krim yang bersesuaian. Minyak zaitun atau minyak bayi (baby oil) dengan wangian seperti lavendar dan rose lagi merangsangkan seks bersesuaian dengan urutan buah dada.

Sapu atau lumurkan baby oil atau krim pada tangan dahulu kemudian secara perlahan di dada wanita yang mahu diurut. Sapukan kedua-dua belah buat dada dengan syarat.Elakan bahagian puting buah dada. Jangan sapukan apa-apa pada puting buah dada payu dara wanita. Mulakan sapuan pada bahagian bawah buah dada perlahan secara sapuan keliling naik keatas medekati puting payu dara.

Setelah menyapu sekeliling kedua-dua buah dada mulakan urutan pada sebelah buah dada dahulu. Mulakan dengan buah dada kanan daripada pangkal bawah mengikut arah jam. Tekan tapak jari-jari pelahan pada buah dada-dada perlahan-lahan gerak sekeliling dan semakin naik ke puting payu dara.

Lakukan dua tiga kali perlahan-lahan dan kemudian lakukan urutan yang sama pada sebelah lagi buah dada. Lakukan berulang-ulang antara dua buah dada payu dara sehingga beralih kepada urutan serentak dua tangan pada kedua-dua buah dada.

Sentuh dua-dua tangan masing-masing pada buah dada yang bersesuaian. Lakukan urutan serentak kepada kedua-dua buah dada. Urut dengan memutar ikut arah jam semakin menaik perlahan ke arah puting tanpa menyentuh puting payu data buah dada. Pastikan apabila minyak atau krim mula mengiring lumuskan kembali buah dada dengan krim atau minyak yang sama agar tidak timbul rasa tidak selesa.



Apabila diminta atau terasa geram remas perlahan buah dada. Jangan terlalu kuat kerana ia boleh menimbulkan kesakitan.

Sekiranya mahu melakukan langkah yang lebih merangsangkan, bolehlah cium dan hisap puting buah dada.

Kenapa Anda Perlukan Coklat

Coklat adalah kaya dengan antioxidant seperti catechins an phenols. Ia membantu dalam pencegahan sakit jantung dan kanser. Kandungannya sama seperti dalam teh hijau, jus oren, bayam, bawang, jagung dan pisang.

Coklat hitam dikatakan mempunyai empat kali kadar catechins dan phenols berbanding teh. Untuk makluman, satu kajian menyatakan, minumlah teh tanpa susu untuk mendapat khasiat antioxidant teh.

Phenols dikatakan dapat melindungi daripada serangan sakit jantung. Antioxidant yang wujud bukan setakat melindungi sel-sel dan DNA daripada radikal bebas malah ia menghalang pembentukan bahan lemak yang boleh menyebabkan salur darah jantung tersumbat.

Coklat tidak mengemukkan. Tidak ada satu jenis makanan akan menyebabkan gemuk. Pengambilan berlebihan sesuatu jenis makanan meningkatkan kalori. Jika kalori ini tidak dibakar sebanyak ia diambil, ini yang menyebabkan kegemukan. Makanlah coklat dalam kadar yang sederhana, bukan sekadar coklat malah semua jenis makanan.

Satu kajian yang dijalankan di Universiti Pittsburgh mendapati coklat tidak menyebabkan migrain seperti yang disangkakan sebelum ini. Mereka yang sering mengalami migrain atau sakit kepala boleh memakannya tanpa perlu risau ia akan menyebabkan sakit kepala.

Malah coklat mengandungi bahan seperti ubat penenang, yang menjadi penahan sakit dan meningkat tahap rasa sihat. Coklat keluarkan endorphins yang membuat kita rasa gembira.

Makan seberapa banyak dan kerap, coklat bukanlah bahan ketagihan. Permakanannya boleh dihentikan bila-bila masa.

Makan coklat dikatakan boleh menguatkan sistem pertahanan badan. Ini boleh mengurangkan risiko jangkitan selsema dan flu.

Coklat bukanlah penyebabkan jerawat. Jerawat disebabkan oleh perubahan hormon dan genetik. Jangan streskan diri, makanlah coklat. Ia boleh tenangkan anda sewaktu stres.

Coklat mengandungi phenylethylamine dan tyramine, bahan kimia yang menyebabkan rasa sayang dan berahi. Coklat adalah salah satu makanan aphrodisiac. Phenylethylamine adalah kimia yang berkait dengan amphetamines. Ia meningkatkan aliran darah, kadar glukos dalam darah, jadikan kita lebih waspada atau sedar dan rasa puas. Coklat boleh dikatakan makanan untuk seks selain tiram.

Coklat berwarna hitam merupakan sumber tembaga (copper) dan dalam kadar sedikit adalah perlu untuk kesihatan metbolisma dan membantu menghalang penyakit Alzhemier's dan osteoporosis.

Bagi wanita yang menghadapi PMS, makan coklat dapat membekalkan magnesium yang diperlukan oleh badan. Datang bulan mengurangkan kadar magnesium dalam badan dan ini meningkatkan masalah kesakitan waktu haid (PMS).

Selain coklat, mengambil soya 40mg ke 80mg sehari boleh melegakan masalah yang timbul akibat datang haid kerana soya mengandungi phytoestrogens, struktur kimia yang hampir sama dengan estrogen. Mampu menolong mengurangkan ketegangan.

Bagi wanita, coklat menggalakkan pengeluaran kimia endorphins bagi otak wanita, yang menggalakkan rasa gembira dan mengurangkan stres.

Makan coklat adalah baik untuk kita, namun seperti mana-mana makanan janganlah ambil berlebihan.

Perkara-perkara Wanita Perlu Tahu Tentang Seks

Hampir satu pertiga wanita menghadapi masalah untuk mencapai klimak (orgasms), tetapi mana-mana wanita boleh mencapai satu tahap kepuasan atau klimak jika wanita itu kehendakinya.

Jenis-jenis kepuasan Wanita
(sila klik untuk ke link tersebut)

Dengan 8000 hujung saraf kelentit adalah sensitif, jika ia tidak dirangsang dengan baik, sewaktu hubungan seksual rangsangan yang tidak cukup akan membuat wanita tidak mencapai klimak. Sekiranya ini Wanita tidak sepatutnya merasa kecewa. Berasa tenang dan nikmatilah kepuasan yang datang dalam keadaan sedikit ataupun banyak.

Rangsangan kepada kelentit boleh dilakukan dahulu dengan cara tidak langsung. Minta pasangan anda gosok secara perlahan dengan hujung-hujung jari kedua-dua belah paha. Keadaan sesuai apabila wanita sudah basah atau kelentit apabila disentuh tidak geli atau sakit. Yang penting timbul rasa kenikmatan apabila disentuh.

Pasangan kepada wanita yang menghadapi masalah klimak perlulah membantu dan memahami. Bincanglah untuk mencari cara yang sesuai. Seluruh tubuh wanita boleh dirangsang untuk mencapai kepuasan.

Bagi lelaki yang menghadapi masalah mati pucuk, bertemulah dengan doktor pakar seperti dr Ismail Tambi. Mati pucuk adalah perkara yang mudah untuk diatasi apabila dirawat dengan betul.

Dengan jadual hidup yang sibuk kebanyakan wanita tidak ada masa yang panjang untuk berasa berahi. Pastikan wanita jadualkan dengan pasangan waktu untuk hubungan seks dan kekerapan sekurangnya sekerap mencuci baju atau lebih kerap lagi.

Penyakit berjangkit melalui hubungan seks tidak membatasi usia atau jenis hubungan. Pastikan pemeriksaan kesihatan dijalankan oleh anda dan pasangan anda. Ambil langkah-langkah perlindungan seperti memakai kondom.

Pelbagaikan cara dan bagaimana hubungan seks asalkan ia dalam batasan. Kejemuan boleh melanda pasangan. Belajar tentang "sensual sex" dan pelbagai gaya baru dalam hubungan. Sikap romantik, seksi dan manja boleh mengubah rasa bosan dalam seks.

Ada pelbagai cara pencegahan kehamilan dan setiap satu ada kebaikan dan kelemahan. Belajar tentangnya agar pilihan yang sesuai dan selamat untuk anda. Tanyalah kepada doktor pilihan-pilihan anda.

kongsilah fantasi seks anda tetapi jangkakan dulu penerimaan pasangan. Jika dijangka penerimaan yang kurang baik, simpan sahaja untuk diri sendiri.

seks dapat membantu dalam wanita menghadapi stress namun hubungan itu perlulah dengan pasangan yang kekal dan tetap. One night stand hanya menimbulkan stress lain seperti kerisauan penyakit dan mengandung.

Seks Yang Baik Melegakan Stress

Cara dan bagaimana seks melegakan stress adalah terlalu komplek. Menurut kajian hubungan seks merangsangkan saraf-saraf yang berada jauh didalam bahagian pelvik. Saraf-saraf inilah mainkan peranan penting dalam mengendalikan paras hormon stress, mood dan daya perhatian.

Kajian juga mendapati tekanan darah tidak cepat meningkat bagi mereka yang melakukan hubungan seks malam sebelumnya.

Kajian yang dijalankan di Universiti Paisley di Scotkand mendapati lelaki atau wanita yang melakukan hubungan seks yang memuaskan sehingga 2 minggu sebelum satu peristiwa yang stress akan lebih baik menghadapi keadaan itu.

Kebaikkan ini hanya didapati sekiranya berlaku kemasukkan batang zakar jauh ke dalam faraj. Perkara ini tidak berlaku jika hanya melancap atau secara oral seks.

Adalah tidak menghairankan kenapa sifat lelaki menjadikan seks sebagai ruang untuk menghilangkan rasa stress dan tertekan. Namun ia bukan satu alasan. Seks yang baik perlulah atas dasar sayang dan cinta.

Malah wanita yang melakukan hubungan seks atas dasar sayang dan cinta akan lebih sempurna klimak atau orgasmnya berbanding hanya melakukan hubungan seks hanya kerana keinginan semata-mata.

Terdapat juga kajian mendapati air mani yang dilepaskan didalam faraj dapat memberikan manfaat kepada wanita dalam menghadapi stress. Kandungan air mani didapati mengandungi khasiat baik untuk wanita yang hanya boleh dapati apabila ia dilepaskan didalam faraj.

Namun wanita perlu berhati-hati. Mengizinkan air mani dilepaskan didalam faraj bukan sahaja boleh membawa kepada mengandung malah bagi yang bertukar-tukar pasangan akan membawa kepada penyakit. Setia kepada pasangan yang satu.

Malah memeluk pasangan anda akan menyebabkan tubuh mengeluarkan oxytocin, hormon yang menyebabkan rasa tenang dan rasa khayal yang dapat membantu dalam mengurangkan stress.

Kebersihan adalah penting. Pastikan bukan anda sahaja menjaga kebersihan malah pasangan anda juga patut membersihkan diri sebelum melakukan hubungan seksual. Tahukan anda kanser pelvik atau kanser pangkal rahim disebabkan oleh virus hpv. Kemasukan batang zakar boleh mendedahkan anda kepada virus ini.

Lelaki Wanita Dan Fakta Seks

- Lelaki yang normal boleh melakukan seks seekali atau lebih dalam sehari.

- Dalam rekod kajian FAHOM seorang lelaki melayu mampu melakukan seks sebanyak 9 kali dalam 24 jam.

- Sekali pancut benih lelaki boleh mengeluarkan lebih dari 100 juta sperma.

- Jika berlaku persenyawaan dari sperma yangg lemah, besar kemungkinan akan berlaku keguguran pada ibu-ibu ang hamil.

- Apabila usia meningkat, jumlah sperma yangg matang akan berkurangan.

- Walaupun ada 100 juta sperma, namun hanya satu sperma sahaja boleh memasuk telur untuk dipersenyawakan menjadi benih.

- Lelaki akan merasa puas apabila memancutkaan air maninya,

- Wanita pula akan berasa puas apabila dapat berasmara dalam tempoh yang lama.

- Zakar adalah satu-satunya alat kelamin lellaki yang menyeronokan apabila melakukan hubungan seksual

- Seluruh tubuh wanita boleh menaikkan berahi setiap lelaki iaitu dari tapak kaki hingga ke hujung rambut.

- Merokok, dadah, alkohol, pil khayal dan makan ubat-ubatan yang berpanjangan boleh melemahkan syahwat dan mengurangkan air mani yang pekat.

Tambahan daripada Belajar Seks

- 90 Peratus sperma akan mati di pintu rahim.

- Perjalanan Sperma mengambil masa 8 ke 10 jam untuk tiba di tempat pertemuan telur.

Kandungan air mani?

Aboutania, ascorbic acid, blood-group antigens, calcium, chlorine,
cholesterol, choline, citric acid, creatine, deoxyribonucleic acid (DNA),
fructose, glutathione, hyaluronidase, inositol, lactic acid, magnesium,
nitrogen, phosphorus, potassium, purine, pyrimidine, pyruvic acid, sodium,
sorbitol, spermidine, spermine, urea, uric acid, vitamin b12 and zinc.

Nilai kelori sekitar 15 kalori.

Jadi kepada pertanyaan untuk menelan air mani?. Nilaikan kepada kemampuan pasangan anda memahami kandungan diatas. : )

Jika anda masih mahu pasangan anda menelan air mani anda, maka anda perlu juga membantu. Badan kita berbau dan rasa dengan apa yang kita makan. Begitu juga dengan air mani.

Jadi janganlah makan petai, jering dan makanan daripada bahan tenusu pada hari anda inginkan air mani anda ditelan. Dicadangkan makan sayur-sayuran segar dan buah-buahan.


Petua Tenaga Batin

Cara pernafasan menentukan prestasi. Ada amalan yang baik untuk dibiasakan agar kawalan nafas anda sentiasa baik dalam keadaan apa pun.

Tarik nafas dalam-dalam sehingga rasa penuh, tahan sekejap dan lepaskan secara perlahan-lahan. Pastikan nafas penuh ke dada tidak ke perut. Ini bermakna sewaktu menarik nafas perut anda tidak langsung mengembang dan anda boleh pastikan ia, sewaktu menarik nafas dalam-dalam anda cuba kempiskan perut dan lepaskan perlahan-lahan.

Benefits of Sex


Did you know that you can tell from the skin whether a person is sexually active or not?

1. Sex is a beauty treatment. Scientific tests find that when women make love they produce amounts of the hormone estrogen, which makes hair shine and skin smooth.

2. Gentle, relaxed lovemaking reduces your chances of suffering dermatitis, skin rashes and blemishes. The sweat produced cleanses the pores and makes your skin glow.

3. Lovemaking can burn up those calories you piled on during that romantic dinner.

4. Sex is one of the safest sports you can take up. It stretches and tones up just about every muscle in the body. It's more enjoyable than swimming 20 laps, and you don't need special sneakers!

5. Sex is an instant cure for mild depression. It releases endorphins into the bloodstream, producing a sense of euphoria and leaving you with a feeling of well-being.

6. The more sex you have, the more you will be offered. The sexually active body gives off greater quantities of chemicals called pheromones. These subtle sex perfumes drive the opposite sex crazy!

7. Sex is the safest tranquilizer in the world. IT IS 10 TIMES MORE EFFECTIVE THAN VALIUM.

8. Kissing each day will keep the dentist away. Kissing encourages saliva to wash food from the teeth and lowers the level of the acid that causes decay, preventing plaque build-up.

9. Sex actually relieves headaches. A lovemaking session can release the tension that restricts blood vessels in the brain.

10. A lot of lovemaking can unblock a stuffy nose. Sex is a natural antihistamine. It can help combat asthma and hay fever.

No comments: